Chcete získat co nejvíce lajků? Nejideálnější doba pro příspěvek je kolem osmé hodiny večerní. Máte obsah, který stojí za to sdílet? Jeho publikaci si naplánujte už na pátou večerní. Je asi jasné, co získává nejvíce lajků – pochopitelně fotky, na druhém místě jsou běžné příspěvky, třetí příčka patří videu a nejmenší interakce se dostává odkazům. Odlišně však komentujeme: nejčastěji reagujeme na post, až poté na fotku a pořadí videa a odkazů zůstává stejné.

Sociální sítě a reklamní účely českých firem

Dostali jsme se do zvláštní doby, kdy mnozí lidé radí, že všichni musejí být alespoň na jedné sociální síti. Stejné radí i firmám. Zde ale vyvstává problém, který u osobního použití příliš nehrozí. Podstatou takové firemní komunikace není něco (chápej cokoli) publikovat, ale mít co říct. Musí to být relevantní a chytlavé, ideálně nějak spojené s konkrétní značkou nebo firmou a navrch ještě vtipné, aby se lidé vraceli pro další porci zábavy. Takhle to zní poměrně jednoduše, ale vymyslet jasnou komunikační strategii, která by toto splňovala, už není tak prosté. Důkazem mohou být tzv. mrtvé stránky, které krátce po založení sice nasbíraly několik desítek lajků, ale od té doby se na stránkách prakticky nic neděje a uživatelé nemají žádný důvod vracet se zpět. Firma je pak z tak nízké míry interakce neuspokojená a od komunikace na Facebooku se odklání. Výsledkem výše zmíněného jsou pak například facebookové stránky pily, kovošrotu, automyčky nebo třeba podlahářství.

Být vidět a být zajímavý

Pro business není přítomnost na Facebooku a obdobných sociálních sítích nezbytností, když už se ale rozhodnete touto cestou vydat, buďte zodpovědní v průběhu příprav a nedělejte jen ad hoc věci.

Svou stránku na sociální síti udělejte co nejvíce osobní a začněte s volbou vhodné URL. Jednoduchá a snadno zapamatovatelná adresa je velkou výhodou. Vyplňte všechny údaje a informace, ať získáte hodnověrnost. Odpovídejte na všechny dotazy, i ty nepříjemné. Rovněž využijte naplno možnosti úvodní (cover) fotky, v tuto chvíli je maximální velikost 200 x 600 pixelů, tzn. že fotka je úzká a protáhlá a na stránce tak zabírá boční prostor a přináší dostatek místa pro Vaši prezentaci. Svou stránku i vhodně propagujte – přidejte si její facebookové URL do automatického podpisu v emailech. Jen se zamyslete, kolik emailů denně odešlete? Každý má potenciál rekrutovat nového fanouška. Rovněž svou regulérní internetovou adresu propojte s Facebookem a dalšími sociálními sítěmi, pokud je používáte, přidejte tlačítko Like. Pořádáte nějakou zajímavou akci s dalším partnerem? Zmiňte ho v příspěvku, ať se jeho fanoušci dostanou i k vám. Na akcích foťte a rozdávejte vizitky s odkazem na vaše stránky, kde lidé následně fotky najdou. Používáte-li i Twitter nebo třeba Instagram, či Pinterest, do popisu vaší osoby vždy uveďte i odkaz na vaše stránky. Chcete-li informovat zajímavě a poutavě, vyzkoušejte to skrze infografiku – informace podané v hezkém vizuálním obalu doplněné například o grafy nebo tabulky mívají u uživatelů úspěch. Své fanoušky vyzvěte k akci. Ideálně před dosažením první stovky/tisíce fanoušků je vyzvěte ke sdílení a dosažení tohoto cíle společně. Pokud posíláte zákazníkům newsletter, pochopitelně i zde se o svých stránkách zmiňte. Popřemýšlejte i o placené propagaci příspěvků nebo celé stránky. Na základě uživatelských informací je totiž velmi dobře cílená přesně na ty, které chcete oslovit. Výsledky své práce si kontrolujte pomocí Facebook insights. Pokud spravujete několik účtů zároveň, určitě vyzkoušejte multiplatformní manažer Hootsuite nebo správce Twitter účtů Tweetdeck, kteří vám pomohou mít neustálý přehled a informace.

Nejdůležitější rada na závěr: vytvořte něco, co stojí za to sdílet! Svým fanouškům poskytujte něco navíc: osobní zážitek, péči, kvalitní informace, inspiraci nebo třeba jen společně sdílejte radost.

 

Zdroj: http://www.markething.cz/efektivni-vyuziti-socialnich-siti

Servery

BARNEY

 1
 
 
 
 

TONY

 1
 
 
 
 

CLETUS

 1
 1
 1
 
 

Rychlý kontakt

(+420) 724 569 711

Hasskova 95/16, 674 01 Třebíč

kontaktní formulář